Educatie

Samen op weg naar een bewuste generatie

Stichting Zodiac heeft voor deze eerste grote productie nog een wens: Bouwen aan een bewuste generatie. Dit willen we doen door scholieren van 10 – 14 jaar de musical te laten bezoeken en ze meer te leren over de toestand van de aarde en hun rol daarin, via een bijbehorend lespakket. We zien musical namelijk als een zeer geschikte podiumkunstenvorm om actuele en maatschappelijk relevante verhalen te brengen en bij te dragen aan meningsvorming hierover.

De vier elementen waarnaar de jonge Boogschutter op zoek gaat in de voorstelling spelen in het lespakket een centrale rol: Hoe ga jij met de essentiële hulpbronnen (aarde, water, lucht, vuur) om? Wat kan jij (anders) doen? Welke verantwoordelijkheid kun jij pakken, ook in jouw omgeving?

Dit lespakket ontwikkelen we in samenwerking met Cultlab en Urgenda.

Voor dit Educatieve project willen we per week 1 à 2 voorstellingen exclusief voor scholen spelen (dinsdag- en / of donderdagmiddag). Om deze ambitie mogelijk te maken is Stichting Zodiac in gesprek met bedrijven, fondsen en gemeentes. Lees hier meer over bij Partner worden.

Heb je als school interesse in dit Educatieve Project? Wil je ZODIAC de musical graag bezoeken met groep 7 – 8 of klas 1 -2 en deelnemen aan ons lespakket? Laat het ons weten.

Met jouw investering in Stichting Zodiac maak je de wereld een stukje mooier.