STICHTING ZODIAC PRESENTEERT

In het voorjaar van 2021 wordt de Koepel in Breda omgetoverd tot een groot planetarium voor ZODIAC de musical: een theaterspektakel dat bezoekers de toekomst van planeet Aarde laat zien – en wel door de ogen van de twaalf sterrenbeelden die toekijken vanuit de dierenriem. Dat betekent spanning, verbinding en verwondering, maar ook humor en romantiek – want zonder liefde is de wereld natuurlijk sowieso reddeloos verloren.

ZODIAC de musical neemt bezoekers letterlijk en figuurlijk mee op avontuur, dat hen door de vorm van het gebouw aan alle kanten omringt. Indrukwekkend hoe het karakter van de historische locatie, de toepassing van nieuwe technologie en een poëtisch verhaal bezoekers inzicht geven in wat ze eigenlijk al weten.

Hoop doet leven, en leven is liefde

De Boogschutter wordt naar beneden gestuurd om te onderzoeken wat er nog te redden valt – maar verliest daarbij zijn hart (en goed ook) aan de opstandige dochter van de president. Wat volgt is een verhaal dat barst van de spanning en actualiteit maar ook van humor en liefde romantiek – want je kunt een planeet wel redden, zonder liefde is-ie alsnog verloren.

Unieke kans

ZODIAC de musical reikt en raakt, verwondert en verbindt. Het spektakel inspireert bezoekers letterlijk en figuurlijk te kijken naar wat er om hen heen gebeurt in de wereld, zich ermee te verbinden, zowel dichtbij als veraf. Wat kun je zelf doen, en wat kun je doen als onderdeel van het grote geheel? ZODIAC de musical zoomt in op wat er gebeurt als we samen (n)iets doen. Het maakt ons bewust van wat we eigenlijk al weten.

Daarbij biedt deze originele Nederlandse productie een unieke kans om historisch erfgoed de Koepel van binnenuit te bekijken. De jongste bezoekers kunnen dit trouwens ook: voor scholen zijn er aparte schoolvoorstellingen.

Ga naar zodiacdemusical.nl

Bekijk de iconische locatie

Foto’s: FutureDome Events

Met jouw investering in Stichting Zodiac maak je de wereld een stukje mooier.