Gisteren 3 maart 2020 was het zover, het begin van Stichting Zodiac! Ooit had Peet Nieuwenhuijsen (algemeen directeur en producent) de droom om zelf een musical te creëren. Met de oprichting van Stichting Zodiac is de eerste stap gezet.  De ambitie van de stichting om de productie ZODIAC de musical tot een succes te maken, laat de droom van Peet uitkomen.

Onze visie
Stichting Zodiac gelooft dat er in Nederland behoefte is aan originele theaterproducties en specifiek musicals. Te vaak worden musicals óf geïmporteerd uit het buitenland, óf gebaseerd op een bestaand, vaak historisch, verhaal. Wij vinden musical nu juist de optimale kunstvorm -dankzij de combinatie van toneel, muziek, dans en visuele belevingen- om actuele en maatschappelijk relevante verhalen te brengen en bij te dragen aan meningsvorming hierover.

Onze missie
De stichting heeft als een belangrijk doel: ‘Het ontwikkelen en uitvoeren van nieuwe originele Nederlandse theaterproducties in de breedste zin van het woord, waarbij actuele en maatschappelijke thema’s zoals met name duurzaamheid onder de aandacht gebracht worden van een groot en nieuw publiek. Met de producties wil de stichting het maatschappelijke en culturele bewustzijn bevorderen en een bijdrage leveren aan de sociale cohesie binnen de maatschappij. Met haar doelstelling beoogt de stichting het algemeen belang te dienen.’

De Stichting werkt conform de Governance Code Cultuur 2019, met het bestuur-model. Alle taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden liggen bij het bestuur. De ANBI-status zal half juni aangevraagd worden. Zodra bekend is of deze status aan Stichting Zodiac verbonden kan worden, kunnen we gaan knallen. Er moet nog veel gebeuren voordat we onze doelen kunnen behalen, maar het begin is gemaakt.

Stichting Zodiac
Koepelcomplex,